Volgers

donderdag 30 december 2010

Spaanse avonturen 8

Houdt het dan nooit op? Vanmorgen ben ik alwéér wakker geworden en dat na een woelige nacht. (Nee, niet wat jij denkt.) Ik sta namelijk al jaren in het Guiness book of records met het record 'omdraaien in je slaap'. Dat is een van de redenen waarom we gescheiden zijn van bed. (Aan tafel zitten we ieder aan een kant.) Om twee uur - ik heb even op de wekker gekeken - bromde Ria: ' Zo en nu blijf je voorlopig stilliggen'. Ik schrok er helemaal wakker van. 'Als jij ophoudt met snurken', dacht ik later, maar dat was tegen dovemansoren.

Nog voor het ontbijt, werd ik vergast op een Belgische pastoor die om het leven was gekomen door wurgseks. (Die van het visioen van gisteren.) Het moet toch niet gekker worden. Zouden de twee nonnen die niet op de foto wilden .... Ik wil er even niet aan denken. Zat ik maar op de Statendam, dan hoefde ik al deze ellende niet mee te maken. Maar goed mijn eetlust was er niet minder om. Ik heb weer een hele panecillo verzwolgen.

Buiten pakken donkere wolken zich samen. Er klinkt gerommel en de bergen zijn in een grijze mist gehuld. Wat gaat de dag ons brengen? Op de televisie kakelt een altijd optimistische Mirna Goossens in KoffieMax. En Hyves meldt dat Jokertje de meest spraakmakende Nederlander van 2010 was. Weet je niet wie dat is? Nou, dan heb je niks gemist. Typisch Telegraafgelul. Wat een deprimerend begin van de dag.

Het is inmiddels drie uur en we willen een poging wagen om Fijke op te zoeken. Buiten is het aan het stortregenen. We steken manmoedig onze paraplu in de lucht en trotseren het barre weer. Binnen de kortste keren zijn onze broekspijpen kledder. Het water spoelt langs de straten naar beneden. Als je niet oppast, hoef je vanavond niet meer onder de douche. Voorbijrijdende auto zorgen voor een frisse opkikker als ze door de goten rijden. Nog niet halverwege houden we het voor gezien en keren terug op onze schreden.

Tja, en zo verloopt de dag. Vanavond nog even via Skype met mijn kleindochter gekke bekken zitten te trekken, zodat een gesprek tussen Ria en Daniëlla bijna onmogelijk was. Slaap lekker, hou de vlag in top en tot op de barricaden,

Casey
Tegel: Ik heb besloten om slechts dat te doen waar ik zin in heb, want dat is goed voor mijn gezondheid.

Geen opmerkingen: