Volgers

dinsdag 21 december 2010

Spaanse avonturen 3

Zaterdag goot het van de daken. Wie viel, spoelde vanzelf naar de Paseo Maritimo waar ze tegen een muurtje botsten en door de strandwacht weer rechtop werden gezet. Toen we eruit gingen om boodschappen te doen, was het even droog. Ria heeft zichzelf getroost met een Morenoketting en we hebben wat eetbaars uit de supermercado gehaald. Op de terugweg stonden de hemelsluizen weer wagenwijd open. Ik heb pasta met gehakt, paprika, ui, knoflook en tomaat gebrouwen, met een bakje groenvoer. Verder veel gelezen. Met recht een rustdag.
Zondag deed zijn naam eer aan. Hij heeft de hele dag geschenen. Het was een graad of 25. We hebben een wandeling over de boulevard gemaakt richting Los Boliches. Tig jaar geleden moeten pa en ma hier ook gestapt hebben. Onderweg probeerden twee zigeunerdames ons met een truc zogenaamd een roos te verkopen. Ze graaide in mijn portemonee, maar daar zat lekker niks in. Tot nu toe heeft mijn engelbewaarder ons voor erger bewaard. Je wordt hier werkelijk doodgegooid met verkopers van beeldjes, tassen, cd´s, bewegende poppen en horloges. De volgende keer neem ik een standaardje met met de tekst: ´Wij hebben thuis alles al.´ Die jongens proberen ook maar aan de kost te komen, maar je wordt er hoorndol van.
Maandag liet de zon zich wat minder zien. ´s Middags hebben we Fijke opgezocht. Alleen de wandeling ernaartoe is al een hele belevenis. Een levensgevaarlijke expeditie over wegen waar het verkeer vlak langs je heen raast en je ook nog de weg over moet steken. Maar goed we zijn er heelhuids door gekomen. Fijke was heel verrast ons te zien. Ze wist dat ze mij kende, maar mijn naam was ze kwijt. ´Que más da´, zei ze telkens als ze iets niet meer wist. Op haar kamer hebben we nog een glaasje wijn gedronken. Een goede gewoonte, vind ik.
Hemos cenado muy rico. Kipfilet met Serranoham en Manchegokaas uit de oven met doppertjes en gebakken piepers. Yammie, yammie!

Geen opmerkingen: