Volgers

dinsdag 28 december 2010

Spaanse avonturen 6


Gottegottegod, wat heb ik erbarmelijk geslapen. Rond kwart voor twaalf lagen we in bed. Eerst vertrok Ria voor een tijdje, want ze had last van maagzuur. Om twee uur keek ik op de wekker. Ik heb de sprei gepakt en ben naar de woonkamer verhuisd. Eerst een tijdje tv gekeken, maar buiten hevig smachtende, overdadig geproportioneerde dames die ik direct kon bellen, was er weinig te beleven, of het was een herhaling die ik al gezien had. Toen geprobeerd om de slaap te pakken. Helaas pindakaas. Om half vier maar weer terug in bed. Het plafond bleef zwart en buiten reed een enkele auto. Vier uur is het op de wekker. En dan verdwijn ik in dromenland met een uitentreure zich herhalende droom. Om half acht wordt ik weer wakker. Na wat heen en weer gedraai ben ik om kwart voor tien in arremoede maar opgestaan. De televisie aangezet om het leed van de wereld tot mij te nemen. Bij Hoogovens - tegenwoordig heet dat Tata ! - heeft het flink gefikt en de rest ben ik alweer vergeten. Ria is er vroeg bij en gaat het ontbijt maken. Ik mag de broodjes halen. Na het ontbijt hebben we de markt bezocht. Ria heeft een paar schoentjes gekocht en een potje kastanjehoning. Op de terugweg koffie gedronken met wat lekkers. Lekkers? Dat had je gedacht. Die taart stond al minstens drie dagen in de koeling. Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik hem dus maar laten staan. O ja, we hebben net als gisteren een paar lootjes gekocht van de Once en van de Loteria Notional. Que me toque la lotería! Ik woon nou tenslotte in hetzelfde huis als een van de prijswinnaars en volgens mij zijn we nu aan de beurt. (Dat heb ik maar gedroomd, zie ik net op de website.)

Nog even terug naar gisteren toen we bij Mister Noodles gegeten hebben. De tent was zo goed als leeg en als je een inrichting hebt die nog moderner is dan Mac Donalds, begrijp je dat het in een diepvrieskluis nog gezelliger is. Achterin zat een meneer met een grote bak noodles die de baas bleek te zijn en naast hem een een goed gevulde Benidorm Bastard met een laptop. Na onze bestelling begon het meisje hevig te moppen en wij mochten genieten van de frisse chloorlucht. Kortom een sfeer die een warm welkom uitstraalt. Nou ja, het eten was veel en lekker. Voor Ria zoveel dat we de rest meegenomen hebben.

Zo hebben we ons weer een dag doorgeworsteld. De camera weigert dienst en toen ik de nummers van de lootjes intikte op de site, kreeg ik als antwoord: ' El 28/12/2010 el número 17020 serie 031 no ha obtenido premio'. Weer mis!
Morgen is Lex jarig.

Hou de vlag en top. Tot op de barricaden.

Casey
Foto: Zatlap in een kroeg.

1 opmerking:

hilde zei

Hi Kees en Ria,
Wat gezellig ,ik heb in de nachtdienst lekker je blog zitten lezen over jullie Spaanse avonturen!
Ook mooi om Fijke te zien ,we zijn in 1977 bij haar geweest , en hebben met kerst toen bij haar gegeten . Het contact is later verwaterd . Ze ziet er goed uit ,maar wat ik begrijp is dat haar geheugen haar soms in de steek laat , jammer is dat hé .Ik lees dat het genieten jullie ook in het bloed zit , de bekende "genen " zijn er zeker!!!
Ik wens jullie nog veel zon en gezelligheid en een fijne jaarwisseling.

hartelijke groeten van Hilde van Gaalen