Volgers

zaterdag 1 januari 2011

Spaanse avonturen 9


Geheel volgens het boekje heeft het twee dagen geregend. Mijn enige uitje is de gang naar de bakker die vijf huizen verderop zit en de gezamenlijke wandeling naar de dichtsbijzijnde supermarkt. Om het leed te verzachten hebben we de eerste dag een reusachtig kotelet gegeten en de tweede dag een dito biefstuk. Voor de rest zie of hoor je dan geen sterveling op zeshoog. Niettemin, volkomen rust is als een meditatief moment. Je komt er helemaal van bij. Oud jaar verloopt hier heel rustig. Wel vuurwerk, maar dat was ver weg en niet in vergelijking met wat wij gewend zijn. De champy hebben we in de supermarkt laten staan. (Anders moet ik hem alleen opdrinken.)

Wat later op de avond naar 'Gedoog, hoop en liefde gekeken'. Heerlijk als je hoort zeggen, wat jij denkt. En daarna naar het Toon Hermans concert op de markt in Sittard. Om een uur lagen we gestrekt. O ja, goede voornemens. Natuurlijk ben ik van nature zo goed, dat er weinig aan te verbeteren valt. Maar wat minder kilo's is toch wel wenselijk en aardig zijn voor andere mensen, ook tegen diegenen die je wat minder vindt. Ik heb dus maar een schietgebedje voor Geert naar boven gestuurd. ('Schiet'gebedje??)

Vandaag scheen de zon weer en togen we naar Fijke, die ons wederom met veel enthousiasme begroette. Gezellig gekletst en wat in haar bezoekboek geschreven. 's Middags nog een fikse wandeling langs de Paseo MarĂ­timo gemaakt en aan het eind, om het af te leren bij Pasteleria Cafetaria Matteo Carfora onder Rey Carlos I, koffie met een flinke taartpunt gegeten. (€ 7,60 inclusief 7% btw) Ik zal blij zijn als ik thuis mijn broek weer dicht kan doen.

Voor vandaag; Hou de vlag in top

en tot op de barricaden.

Casey
PS
Weer geen prijs bij de ONCE!
Foto: Onze culinair medewerker bezig met bereiden van een van zijn befaamde gerechten.

Geen opmerkingen: