Volgers

zaterdag 6 juni 2009

Bericht uit Lamuño 3


Vrijdag begint de dag weer met een gezellig ontbijtje. Het vervelende daarvan is dat je meer eet dan anders. Ria stelt voor oom naar Avilés te gaan. Ondanks de weersvoorspelling van 100% kans op regen, schijnt de zon. Als we van de snelweg afbuigen naar Avilés komen we voorbij El Corte Inglès. "Daar we moeten we straks even naartoe', roep ik. In onze villa in Lamuño hebben we draadloos internet. Ik heb Skype gedownload en met een headset zou ik moeten kunnen bellen. En met een kabeltje kan ik mijn foto's op de laptop en daarna op Picasa krijgen. Maar dat is voor straks. Het heeft nogal wat voeten in de aarde om niet ver van het centrum een parkeerplaats te vinden. Maar met behulp van Truus komen we uit bij een parkeergarage bij het station. 0,015 cent per minuut! Kom daar maar eens om in Nederland. Alleen al om de prijzen zou je naar Spanje verhuizen.
Even acclamatiseren met een bakkie troost op het terras tegenover het station. Dan lopen we de stad in met behulp van een kaart die reisleidster Ria al enige maanden in haar bezit heeft. Zij vindt het leuk om alles uit te zoeken. Ik vind het leuk om het onverwachte mee te maken. Het is rustig in de stad. Meer foto's

Geen opmerkingen: