Volgers

dinsdag 14 juni 2011

Islamitisch stemvee

Dinsdag 24 mei.
Migraine
Mijn lief staat om kwart over tien op met hoofdpijn. Ze laat me nog broodjes halen voor de lunch. Maar al gauw verergert de hoofdpijn tot een daverende migraine. Haar hoofd klapt uit elkaar. Ze wordt misselijk en moet overgeven, maar op het laatst is er niets meer te spugen. Ze is doodziek. Haar bloeddruk is 219 bovendruk! Dat is veel te veel. Later zakt die weer tot 149. Om kwart voor negen 's avonds keert ze langzaam terug tot de levenden. Ik heb de dag doorgebracht achter de computer. Wat Spaans geoefend, spelletjes gedaan en wat geschreven. 's Avonds nog even een rondje gelopen, om me te vertreden. Het boek 'De man die naar Auschwitz wilde' uitgelezen. Ongelofelijk hoe hij het er levend vanaf heeft gebracht. En een live verslag van de verschrikkingen van de concentratiekampen en de Jodenvervolging. Dat mensen zo diep kunnen zinken, is haast niet te bevatten. Dat zijn de opa's en ook oma's van een aantal huidige Duitsers. Zouden ze ooit verteld hebben, wat ze gedaan hebben? Of zit hun Jodenhaat zo diep dat ze er nog trots op zijn. Als je op You Tube kijkt zie je dat er nog steeds zieke geesten zijn. Het boek eindigt met een waarschuwing. "Het kan zo weer gebeuren. Als weldenkende mensen niets doen". Rost van Tonningen (NSB) werd in 1939 onder applaus door de voorzitter uit de Tweede Kamer gezet, vanwege zijn voortdurende beledigende taalgebruik. "Islamitisch stemvee", roept mijn vriend - God hebbe zijn ziel - in de Tweede Kamer en alleen Emiel Roemer en zijn SP verlaten de Kamer.
De groeten van Pauw en Witteman en tot morgen. 

Geen opmerkingen: