Volgers

dinsdag 14 juni 2011

Bijna beter

maandag 30 mei
Uit de 12e eeuw
De onbestemde krampen zijn niet over. Maar met paracetamol is het dragelijk. We gaan naar Baia de Vento. Vandaag is het rustig. De Italianen zijn weer thuis en ik kan met gemak de auto kwijt. Mijn laptop heb ik thuis op de standby stand gezet. Dat scheelt kilometers bij het opstarten. Met de inlogcodes van onze gastheer ben ik zo op internet. Het aanmelden bij Skype wil maar niet lukken. Ondertussen heeft Ria een sms verstuurd, om Daniëlla te waarschuwen. Eindelijk hebben we contact. Daantje heeft haar webcam aan. Floris en Anne hebben het veel te druk. Behalve om gekke bekken te trekken. Floris is met de F-jes kampioen geworden. Die gaat nog een spelen voor Feijenoord! We eten wat en gaan weer richting camping. Ik voel me steeds beroerder. 's Middags gaan we naar Toscolano Maderno. Met het kleingeld dat we hebben kopen we een parkeerkaart. Er is een prachtige gerestaureerde Romaanse kerk uit de 12e eeuw. Bij de restauratie hebben ze ook de crypte, waar ooit een bisschop begraven was, toegankelijk gemaakt. De moeite van het bezichtigen waard. We lopen en zitten wat bij het meer. Als we terug bij de auto komen zit er een vette prent op de voorruit. 35 euro! Er is nog nauwelijks een toerist te ontdekken! Parkeermaffia! Moet ik verdomme de bunga bunga feestjes van Silvio bekostigen! We zie wel hoe het verder gaat. We gaan op huis aan en bij de receptie vraag ik naar een dokter, voor het geval dat. Daarvoor moeten we naar Gavardo een kilometer of acht bij ons vandaan. Ondertussen zijn we aan het denken over als .... Naar het ziekenhuis, naar huis... Ik maak nog wat te eten en lig om negen uur in bed. Om elf uur komt de mevrouw die altijd naast me slaapt, me gezelschap houden. Ik neem Belladonna en een paracetamol. De pijn en de krampen zakken. 's Nachts lig ik te zweten en de volgende morgen zijn de ergste verschijnselen voorbij.
De groeten van Berendbotje - die is uit varen - en tot morgen.

Geen opmerkingen: