Volgers

maandag 6 april 2009


Vandaag inpakken op de Hosterhof. Om negen uur is het nog fris als ik erheen fiets. C heeft woensdag een baby gekregen. Terwijl we aan het inpakken zijn komt C met de nieuwe wereldburger binnen. Het is een meisje en een wolk van een baby. Alsof dat nog niet genoeg is wordt er ook nog een kalf geboren. Als we klaar zijn gaan we even kijken. Het is een vaars en ze loopt nog een beetje wankelig op haar poten. Ze draait om mamakoe heen op zoek naar de uier die bijna op knappen staat. Wonderlijk dat zo'n beestje dat op de automatische piloot doet. Als ik wegga is ze nog steeds op zoek en mamakoe loeit zachtjes terwijl ze haar jong aflikt. Intussen is het prachtig weer geworden en ik vergeet prompt om mijn jas en pet mee te nemen, dus nog even rechtsomkeer. Thuis is Ria de auto aan het wassen en ik ga aan de slag met mijn Spaanse recept. Gehakt aangemaakt met ui - en knoflook natuurlijk -, rozijnen, paprika en nog een flinke hoeveelheid kruiden uit mijn kruidenkastje. Platte schijfjes van maken en tussen twee deeglaagjes plakken. Afstrijken met eigeel en 20 minuten in de oven. Daar ben ik tot een uur of drie mee bezig. Als ik klaar ben proeven we er eentje. Vanavond is de laatste lesavond Spaans van dit jaar en dat vieren we bij een van de cursisten thuis. 

Geen opmerkingen: